#SaveMaryam (Pemurtadan 2 Juta Muslim Indonesia Setiap Tahun)

Up to 2 million people are walking away from Islam in Indonesia every year. Detachment and disillusionment has left them feeling that Islam is out of touch with the lives of the contemporary Indonesian. Furthermore a seemingly exciting, well-resourced and apparently empowering faith is reaching out to them; Christianity. The word of Christ today is one of love, peace and most importantly – answers. These are answers that young people have not been able to access from the Islamic establishment, until now. Young Indonesians have yet to discover the beauty and the essence of Islam that strengthens us Muslims worldwide.

Thus Maryam is the voice of every young Muslim in Indonesia that is struggling with the pressures of contemporary life, does not know Islam more than the name they were born with and finds solace only in a growing voice of Christianity. We want to stop Maryam becoming Mary, by reaching out to her, dealing with her concerns and helping her find peace with her religion and with Allah’s decree. We want to save a generation that is heading toward leaving Islam, from doing so, and we need your help. The Messenger of Allah Jala wa Al’aa said: “Allâh supports His slave as long as the slave is supportive of his brother…” [Muslim], so help yourself, by helping to Save Maryam.

We either accept that Islam has had its time in Indonesia, and allow the growth of apostasy to continue. Or, we reach out, with faith, to our brothers and sisters in Indonesia and put a hand on their shoulder and remind them of who they are; Muslims. Stand by their side and educate them about the Allah they do not know and the Messenger, whose name they may have, but whose life they have no knowledge of.

Consider the words of the Messenger of Allah, Upon Whom Be Peace and get involved:

“A Muslim is a brother of another Muslim, he should not oppress him, nor should he hand him over to an oppressor. Whoever fulfilled the needs of his brother, Allâh will fulfil his needs; whoever brought his (Muslim) brother out of a discomfort, Allâh will bring him out of the discomforts of the Day of Resurrection, and whoever screened a Muslim, Allâh will screen him on the Day of Resurrection.” [Bukhâri]

Spread the word guys.

Source : savemaryam.com

10 comments

  1. mew da vinci · July 24, 2012

    walau saya gak lancar berbahasa inggris.. tapi…..
    save maryam from mary!

  2. Siti Lutfiyah Azizah · July 24, 2012

    Jadi, diffa (ato imajid?), apa pendapatmu sendiri tentang ini?

    • diffaimajid · July 24, 2012

      kita ga bisa nyalahin sama umat agama lain sih. keadian dan statistik mencengangkan kaya gini menurut saya harusnya udah jadi rambu yang jelas buat kita semua supaya lebih memperbaiki ukhuwah. saya agak merinding pas liat videonya. parah amat…

      • Siti Lutfiyah Azizah · July 26, 2012

        jujur saja, saya sendiri ga terlalu suka dengan kampanyenya. bukan melarang atau berpihak pada agama lain, tapi esensi yang bisa ditangkap itu lebih menitikberatkan pada sebatas kuantitas saja.

        ya, emang sih tiap orang punya cara berbeda untuk membela agamanya, tapi kalo caranya dengan kampanye video, tulisan, isinya itu seolah ‘perang’ dengan agama lain, apa bedanya kita dengan mereka? cuma bisa menghembuskan aura kebencian antar agama, bukan damai. daripada bikin kampanye berbau SARA, saya lebih suka cara asma nadia, etc buat menyebarkan dakwah. soft, tanpa harus menjelekkan agama lain. karena Islam itu rahmat dan penyebar kedamaian🙂

        saya sih lebih suka cara yang soft soalnya, hehe. saya tahu, ya memang faktanya jumlah muslim menurun drastis dengan murtad terutama karena faktor ekonomi. coba yang diliat itu titik tekan masalah. fakta bilang kalo ekonomi sering jadi salah satu faktor utama untuk masalah ini, kenapa gak cari solusi dari situ? ‘paksa’ muslim kaya buat mau bayar zakat harta, etc.

        lets see sampai kapan kampanye bau SARA ini bertahan. sejauh pengalaman saya, biasanya nanti akan redup lagi, bahkan beberapa mati. kampanye dengan desain seperti itu sudah sangat biasa bukan? lalu terlupakan dan tidak ada progress lagi. sayang sekali…🙂

        • Siti Lutfiyah Azizah · July 26, 2012

          well, bukan berarti ga appreciate. alhamdulillah masih ada yg care dengan isu ini. tapi caranya ternyata ga jauh beda dengan yg non muslim, sama2 menyebar aura SARA. ujung-ujungnya saling merasa terbaik dan menuding. siapa sih yg mau agamanya disalahkan? ya kan? hehe

          • diffaimajid · July 27, 2012

            memang begitu sih….misi #savemaryam sendiri bukan buat nyalahin agama lain. tapi lebih ke ngajak kita muslim buat lebih introspeksi dan membenahi segalanya.

            • Siti Lutfiyah Azizah · July 27, 2012

              saya lebih suka gimana cara mikirnya ust. salim a fillah. cek deh di twitter. bukan bermaksud menyalahkan, tapi jumlahnya terlalu dibesar-besarkan..

              • diffaimajid · July 27, 2012

                iya saya sudah liat. ga ada bukti otentik juga ttg jumlah tersebut. saya juga sebetulnya ga masalah sama angkanya. tapi pemurtadan tetap dijalankan oleh misionaris2. dan sebetulnya bukan hal baru juga.

                tapi akhir2 ini sy pikir ada downsidenya juga ttg penyebaran berita sperti ini, seakan dicitrakan Indonesia itu negara yang hopeless dan gak peduli sama rakyatnya.

                hm…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s